10 tipp a hatékonyabb hétköznapokért

10 tipp a hatékonyabb hétköznapokért

Lehet velem van a probléma, de így karácsony előtt teljesen az az érzésem van, hogy háromszor annyi feladat nehezedik rám, mint általában, viszont képtelen vagyok kettesbe kapcsolni a motort. Ilyenkor valahogy semmi sem akar úgy sikerülni.

Szóval egy kis keresgélés, önelemzés után nekem a következő tippek jöttek be igazán, melyek segítettek egy kicsit felpörgetni a mindennapok hatékonyságát:

 

1. Koffein

Kell hogy magyarázzam? A sötét és borongós téli reggeleken mi tudná jobban felpörgetni az embert, mint a reggeli koffein? Jöhet tea vagy kávé formában, az szinte mindegy! A reggeli capppucino mellett amúgy is egészen más hangulata van végignézni a napi teendőket.

2. Zene

A zene csalóka egy jószág. Rengetegszer eltereli az ember figyelmét, főleg ha tanulni kellene vagy ha iszonyatosan fáradtak vagyunk. Viszont néhány pörgős számmal könnyen ki lehet zárni a külvilág zavaró tényezőit és a ritmusra pár óráig egy gyors munkamenetet lehet felvenni. Rakj össze este egy gyors és pörgős lejátszási listát a következő napra, ami segít ébren maradni, ha a koffein már kifogyott a tankból. Reklám nélkül abszolút tudom ajánlani a Spotify-t.

Viszont semmiképp sem ajánlom magolós, tanulós feladatok mellé.

3. Tervezés és listázás

Tudom, tudom! Sokan kifejezett utálnak listákat írni, mégis nincs ennél hatékonyabb módszer. Hidd el, egy naptár nem csak a top menedzserek életét tudja megkönnyíteni. Este vagy kora reggel, mielőtt igazán neki kezdenél a napnak, kapd elő a naptárad, okostelefonod, vagy a jó öreg hagyományos módszernél maradva egy tollat és papírt. Írd össze a teendőket, állíts fel sorrendet. Szépen pipálgasd ki a dolgokat. Este jó eső érzéssel fog eltölteni, ha csupa kipipált és áthúzott teendőt látsz. Csak végszükség esetén pakolj át dolgokat másik napra!

4. Testmozgás

Sokak szerint a testmozgás fárasztó. Részint igazuk is van. De ha egész nap a könyv felett gubbasztottál vagy a monitort bámultad, esetleg ugyanazt a monoton feladatot végezted, egy kis futás, súlyemelés, foci, gyakorlatilag bármi, ami kicsit felpörgeti a vérkeringésed, segíteni fog, hogy másnap ismét formában legyél.

5. Korán kelés

Kapaszkodj! Bizony ám, ha korán felkelsz és nekilátsz a dolgoknak, sokkal hosszabbnak és produktívabbnak fog tűnni a napod. Feküdj le időben, kelj fel korán; a filmek, sorozatok megvárnak karácsonyig!

6. Minden napra egy motivációs cikk

Lehet nem éppen a te műfajod, de amikor az ember a legkevésbé érzi magát produktívnak, egy-egy motivációs cikk elolvasása elég sokat tud segíteni. Kicsit áthangolódik az agyad a pozitív és előre mutató gondolatok irányába.

7. Beszélni valakivel, aki pozitívan áll a dolgokhoz

Ha már pozitív gondolatok! Biztosan van olyan ember a közvetlen környezetedben, aki mindig mosolyog, nevet, valahogy a dolgok pozitívabb oldalát látja. Válts vele pár szót. Hidd el, jó hatással lesz rád,a jó kedv és mosolygás ragadós.

8. A nagy produktivitás játék

Nagy gyerekek vagyunk mindannyian… Ezért imádjuk mindig a kvízeket, játékokat és kihívásokat! Oszd fel a nagy feladatokat kisebb, nagyjából azonos egységekre. Hányat tudsz megcsinálni 30 perc alatt? Ez nem munka, ez játék!

9. Megszabadulni a nehezétől már a nap elején

Ha sikerült korán felkelned, tervezned és már pozitívabban is állsz a világhoz a legnagyobb feladatokat könnyen le fogod gyűrni reggel. Egyszerűnek tűnik az egyszerűvel kezdeni. Az ébredést és az első kávé bevitele után vagy a legaktívabb és legkreatívabb. Jó eséllyel a lelkesedésed a nap végéhez közeledve már csak alább fog hagyni. Szóval gyerünk, előre a nehezével.

10. Rutin a rutintalanságból

A rutin egyszerűvé, de sokszor unalmassá teszi a mindennapokat. Változtass valamin, csinálj holnap valamit másképp!

+1. Megálmodni és megtenni

Ne csak álmodozz azon, minek kellene még beleférni ebbe az évbe, következő hónapba, fél évbe stb. Lásd magad előtt a nagy képet, a célt, az oda vezető lépéseket. Lásd magad előtt, hogy miként lehetsz sikeres! Majd fogd meg ezeket a lépéseket és építsd be őket a mindennapokba. Első lépés szerdán, következő egy héttel később stb. Az álmokból legyenek konkrétumok, hogy aztán azokból eredmények és sikeresek válhassanak!


Richard

Hivatásos gondolkodó, idealista realista. Nyitott szemmel járok a világban, igyekszem tanulni a saját és mások hibáiból. Nem vagyok se karriertanácsadó, se médium, pláne nem önjelölt guru vagy ninja, de az elmúlt években sokat tanultam magamról és a világról, mindezt szeretném megosztani Veletek!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.